Dlaczego aplikacje nie łączą się z internetem?

Advertisement

Problemów z łączeniem się aplikacji z internetem może być kilka. Najczęstrzymi powodami takiej sytuacji są:

Brak dostępu do internetu w telefonie. 

Może on być spowodowany przez kilka czynników. Albo mamy wyłączoną transmisję danych. Wtedy zazwyczaj znikają te strzałki obok znaczka LTE/4G/3G/H. Wówczas musimy ja włączyć w ustawieniach. Możliwe, że WiFi z którym jesteśmy podłączeni z jakiegoś powodu straciło dostęp do sieci. Wówczas wyłącz WiFi w telefonie i spróbuj połączyć się przez sieć komórkową.

Wolny internet.

Może być to też spowodowane niską prędkością pobierania danych. Nawet jak jesteśmy w dobrym zasięgu (wszystkie kreski) to sieć może być tak obciążona, że pobieranie danych z internetu odbywa się bardzo wolno. Może zdarzyć się tak, że wykorzystaliśmy już cały pakiet internetowy w abonamencie. Wówczas internet w telefonie jest zwalniany do bardzo niski prędkości. Wówczas musisz dokupić nowy pakiet.

Advertisement

Awaria strony/aplikacji.

Popularnym powodem jest też awaria strony www lub aplikacji. Może się to wydarzyć bo np. wiele osób chce jednocześnie skorzystać z tej samej strony czy aplikacji a serwery nie są do tego przygotowane. Wówczas musimy po prostu odczekać. Może to być też jakiś inny problem po stronie serwerów. Np. znany jest przypadek gdzie Facebook i Instagram przez kilka godzin był niedostępny bo nastąpił błąd w konfiguracji serwerów i nie dało się do nich szybko dostać. Ostatnią rzeczą jaka mi przychodzi to awaria sieci komórkowej. Wtedy też musimy poczekać aż zostanie ona naprawiona. Awarie może sprawdzać i zgłaszać np. na stronie https://downdetector.com/. Jeśli widzimy, że setki osób jednocześnie raportują problem z aplikacją lub stroną możemy być pewni, że to większa awaria.

Problem nieoczywisty jaki może się też wydażyć i sam tego doswiadczyłem to:

Opis problemu:
Aplikacje na androida nie łączą się z internetem pomimo tego, że transmisja danych jest włączona i przeglądarka internetowa działa prawidłowo.

Advertisement

Rozwiązanie problemu:
Prawdopodobnie masz ustawioną, złą date i godzine w telefonie. Najlepiej zmień ustawienia daty i godziny na automatycznie.

Menu aplikacji > Ustawienia > Data i godzina

Problem może dotyczyć również braku możliwości pobierania aplikacji z Google Play.

Advertisement

Dodaj komentarz