Nintendo Switch na Androidzie? W mojej opinii jest to niewykluczone a nawet bardzo prawdopodobne. Ale po kolei… Pokrótce wyjaśnię osobom nie zainteresowanym tematyka gier, co to jest Nintendo Switch. Mianowicie jest to nowa hybrydowa konsola do gier. Dlaczego hybrydowa? Ponieważ łączy w sobie konsole mobilną i stacjonarną. W uproszczeniu można powiedzieć, że jest to tablet z doczepianymi kontrolerami po bokach z możliwością podłączenia do telewizora dzięki specjalnemu dokowi.
Poniżej wklejam promocyjne wideo, które z pewnością wyjaśni z czym mamy do czynienia.
Specyfikacja sprzętowa Nintendo Switch:
- Procesor: Dedykowany Nvidia Tegra
- Ekran: 6,2 cala
- Dotykowy: pojemnościowy
- Rozdzielczość: 1280 x 720 (1960 x 1280 przez HDMI)
- Bateria: 4310mAh
- Złącza 2xUSB-C, 2xUSB 2.0, 1xUSB
- Bluetooth 4.1
- Wi-Fi 802.11ac
Gdyby nie parę szczegółów, czytając samą specyfikację można by pomyśleć, że mamy do czynienia z typowym tabletem. Nawet procesor jest tabletowy bo wykonany w architekturze ARM. Jednostkę centralną dostarcza Nvidia, która to posiada w swoim portfolio bardzo podobny produkt czyli Nvidia Shield K1.
Tablet Nvidia Shield K1 nie tylko jest podobny wymiarami i procesorem, ale również sprzedawany jest z dedykowanym kontrolerem oraz celuje w graczy. Co go wyróżnia to fakty iż działa na Androidzie, co prawda gruntownie zmodyfikowanym.
Dla mnie jest to przesłanka, która daje podstawy do spekulacji na temat Androida w Nintendo Switch. Nvidia ma doświadczenie w optymalizacji swoich chipsetów dla Androida, więc dlaczego z tego nie skorzystać?
Dodatkowo wczoraj pojawiły się plotki jakoby Nvidia podpisały porozumienie na mocy którego gry Nintendo będą również dostępna na Shield. Czyli albo mowa tutaj o wsparciu natywnym (pisane na tą samą platformę co przemawia na rzecz Androida) albo o po prostu o streamingu gier Nvidia NOW.
Swoją drogą streaming Nvidia NOW mógłby być również dostępny na konsoli Nintendo, co załatwiłoby w prosty sposób dostęp do gier firm trzecich.
Kolejną przesłanką opowiadającą się za Androidem jest coraz większe inwestowanie Nintendo w gry mobilne na iOS i Androida. Pod koniec zeszłego roku na iOS zadebiutował Super Mario Run. Na luty zapowiedziano debiut innej znanej marki Nintendo – Fire Emblem Heroes (tym razem również Android) a w marcu (miesiąc premiery Switcha) Mario Run ma być dostępne na androida.
Od lat dyskutuje się na temat problemów Nintendo w związku z rosnącą popularnością grania na telefonach. Tym ruchem weszli by do gry o rynek gier typowo mobilnych a wzbogacając swój produkt od dostęp do tysiąc gier z Google Play. Na jednej konsoli będziemy mieli możliwość zainstalowania takich, za przeproszeniem „popierdułek”, jak Angry Birds i zarazem nową Zeldę.
Nintendo w zeszłym tygodniu zorganizował pokaz Nintendo Switch dla dziennikarzy, byli na nim chłopaki z PPE. Jak relacjonują Nintendo zablokowało możliwość wejścia do menu systemu – dlaczego? Czyżby było jeszcze na tyle niedopracowane aby je pokazać (praktycznie miesiąc przed premierą), czy trzymają asa w renkawi na sam koniec?
Jedyną rzeczą jaka przemawia na niekorzyść Androida w Nintendo Switch to piractwo i stosunkowa łatwość piracenia aplikacji.
Zobaczymy czy moje przypuszczenia się sprawdź.